چگونه یک پروژه NFT ویروسی از تصادف رمزنگاری جان سالم به در برد

ساخت وبلاگ

Dom Hofmann Loot در پیشی گرفتن از چرخه اعتیاد به مواد مخدره ، بازی های ویدیویی دامنه عمومی و چرا Creative Commons آینده است

این داستان را به اشتراک بگذارید

یک سال پیش من در مورد Loot ، مجموعه ای از نشانه های غیر قابل استفاده که از یک جامعه پرانرژی الهام گرفته بود تا در اطراف آن شکل بگیرد ، به شما گفتم. مجموعه ای از توضیحات مختصر و مبتنی بر متن از موارد ژانر فانتزی مانند شمشیر و آملت ، غارت تصورات سازندگان و دلالان را به خود جلب کرد که تعجب می کردند که آیا NFT های زیرین ممکن است روزی به عنوان پایه ای برای رمان های گرافیکی ، فیلم ها ، بازی های ویدیویی و موارد دیگر-خدمت کنند. پروژه هنری منبع باز که سرانجام می تواند پایه و اساس یک جهان سینمایی مارول با طعم رمزنگاری شود.

Loot همچنین اولین پروژه NFT بود که من شخصاً قانع کننده دیدم ، حداقل به عنوان موضوعی برای روزنامه نگاری. سازنده آن ، Dom Hofmann ، برای من به عنوان بنیانگذار ویدیوی ویدیویی کوتاه وین وین و شبکه اجتماعی احمقانه هلو برای من شناخته شده بود. این یک پروژه هنری بیش از یک استارتاپ بود - هافمن 7،777 "کیسه" تصادفی غارت را به صورت رایگان برای هر کسی که هزینه های معامله لازم برای نعناع آنها را در اتریوم پرداخت می کرد ، ساخت.coindesk گزارش داد ، این پروژه یک شبه دمیده شد: پنج روز پس از راه اندازی ، کیسه های غارت شده 46 میلیون دلار فروش کرده و 180 میلیون دلار سرمایه در بازار داشته است.

البته در آن روزها تعداد زیادی از NFT ها برای مبالغ چشم نواز به فروش می رسید. آنچه باعث شد غارت برجسته شود ، راهی بود که جامعه سازندگان تقریباً بلافاصله برای شروع ساخت اکوسیستم به جلو رفتند: ایجاد هنر برای وسایل موجود در کیسه ها. تشکیل اصناف برای افرادی که صاحب همان موارد "نادر" بودند. و نوشتن قراردادهای هوشمند برای اجازه دادن به مردم کالاهای موجود در NFT های خود را تجارت می کنند.

"واقعاً جالب ، یا واقعاً جاه طلب و در بعضی موارد هر دو"

رویا این بود که همه اینها بیشتر از جمع قسمتهای آن به چیزی پیوند می خورد. اما سال 2022 برای بازار بزرگتر NFT فاجعه بار بوده و اکثریت ارزش را حتی برای مجموعه های با ارزش ترین از بین می برد. و بنابراین ، همانطور که در نزدیکی سالگرد راه اندازی Loot در تاریخ 27 اوت ، من کنجکاو شدم: چه اتفاقی افتاده است که در سال از زمان ویروسی غارت شود؟

هوفمن پنجشنبه از طریق تلفن به من گفت: "من فکر می کنم این کار خوب است ، به این معنا که چیزهایی که در حال حاضر در بالای آن ساخته می شوند واقعاً جالب یا واقعاً جاه طلب هستند و در بعضی موارد هر دو.""بسیاری از آنها به انواع چیزهایی که فکر می کردم ممکن است در روزهای ابتدایی پروژه ببینیم نزدیکتر هستند."

هافمن یک ساعت و نیم قبل را با یک توسعه دهنده که قصد راه اندازی یک پروژه مرتبط با Loot را داشت، صحبت کرده بود، کاری که به گفته او اغلب انجام می دهد. شغل تمام وقت او اجرای Sup است، یک استودیوی بازی سازی 12 نفره که روی پروژه های مختلفی کار می کند که او بیشتر از صحبت در مورد آنها خودداری کرد. اما هافمن همچنان در تالارهای گفتگوی Loot کمین می‌کند، وقتی احساس می‌کند چیزی برای ارائه دارد و مرتباً با توسعه‌دهندگان Loot پیام می‌دهد.

با وجود این واقعیت که شیدایی گمانه زنی در اطراف Loot سرد شده است، این پیشرفت ادامه دارد. ارزش بازار این پروژه به کمتر از 6 میلیون دلار کاهش یافته است و قیمت ارزان ترین کیف لوت موجود برای فروش از حدود 20000 دلار زمانی که من در مورد آن نوشتم امروز به حدود 1438 دلار کاهش یافته است.

پس توسعه دهندگان چه چیزی می سازند؟یکی از پروژه‌هایی که تمام افرادی که با آن‌ها صحبت کردم، HyperLoot است که سازندگان آن آن را «ساختمان بصری در بالای لوت» می‌نامند. در اصل، صاحبان Loot با کیف پول‌های رمزنگاری خود وارد وب‌سایت آن می‌شوند و HyperLoot تصویری از هر چیزی که در کیف آن‌ها است بر روی بدن یک ماجراجوی دیجیتالی ایجاد می‌کند. آن تصویر ممکن است به عنوان تصویر نمایه شما، مبنای یک رمان، شخصیتی در یک بازی و غیره باشد. مانند لوت اصلی، ساخته‌های HyperLoot تحت مجوز CC0 «بدون حقوق محفوظ است» منتشر می‌شوند و عملاً آنها را در مالکیت عمومی قرار می‌دهند.

Thanakron Tandavas، یکی از بنیانگذاران، Thanakron Tandavas به من گفت که HyperLoot در حال ساخت یک کیت توسعه نرم افزار است که به مردم امکان می دهد با استفاده از این خلاقیت ها راحت تر بسازند. این شرکت همچنین در حال ساخت بازی ویدیویی خود، CCO Wars است - که اساساً یک بازی مبارزه‌ای به سبک Super Smash Bros است که توسط شخصیت‌های NFT در حوزه عمومی پر شده است. به Bored Apes در مقابل CryptoKitties فکر کنید که در نهایت به کنسولی نزدیک شما می آیند.

تانداواس به من گفت: «من احساس می‌کنم که همان موفقیت می‌تواند برای Loot اتفاق بیفتد، مانند سایر پروژه‌های منبع باز موفق که از نوآوری‌های بدون مجوز استفاده می‌کنند، [مانند] لینوکس یا اندروید.

هنرمند شهروز که از یک نام استفاده می کند، در مورد پروژه مشابهی با دامنه عمومی به من گفت که روی آن کار می کند به نام 32 Swords. این یک «سری واقعیت حذفی» است که در آن بازیکنان باید هم Loot و هم NFT دیگری به نام Manny داشته باشند. بازی شطرنج انسانی است و به هر تیم 12 ساعت فرصت داده می شود تا در مورد حرکت بعدی خود بحث و رأی دهند. با حذف بازیکنان، کیسه های لوت آنها به سایر شرکت کنندگان یا تماشاگران داده می شود.

شهروز نیز به ایده خلق هنر از حوزه عمومی کشیده شد.

وی به من گفت: "من فکر می کنم انواع مختلفی از سرگرمی های منحصر به فرد وجود دارد که به جای اینکه فقط در تمام مدت خواص جدیدی ایجاد کنیم ، با پروژه ها و جوامع موجود همکاری داشته باشید."

بنابراین چه چیزی برای یادگیری از غارت در سال وجود دارد؟

هافمن به من گفت ، یکی ، موج اولیه اعتیاد به مواد مخدره پیرامون این پروژه به همان اندازه که ممکن است حدس زده اید مفید نیست. از آنجا که این پروژه دامنه عمومی بود ، روزهای اولیه در واقع یک نفر آزاد برای همه افراد ارزان قیمت و سایر پروژه های مرتبط بود که از توسعه دهندگان جدی تر دور می شدند. مدتی طول کشید تا اعتیاد به مواد مخدره فروکش کند و پروژه های بهتری به بالا صعود کنند.

دو مورد ، علاقه مندان به اوایل احتمالاً تخمین زده اند که چقدر چالش برانگیز پروژه های دامنه عمومی برای همبستگی است. در اوج چرخه اعتیاد به مواد مخدره Loot ، تعداد زیادی از افراد پست های وبلاگ و توییت های توییت در مورد چگونگی تشکیل غارت می توانند اساس یک بازی ویدیویی را نوشتند. اما از نوشتن لیستی از وسایل جادویی به حمل و نقل حلقه Elden ، بسیار طولانی است و نیروهای آنتروپیک که می توانند باعث تأخیر چند ساله برای حتی بهترین بازی های ویدیویی شوند ، برای بازی های ساخته شده توسط قسمت های تایمز و داوطلبان به صورت نمایی بزرگنمایی می شوند.

حتی در سال 2021 ، بدیهی بود که تبدیل غارت به یک بازی ویدیویی بسیار دشوار خواهد بود. اما برخی از مراحل میانی نیز دشوار بوده است.

"ضد آینده بودن به نوعی دشوار است."

یکی از جنبه های NFT هایی که Hofmann جذاب می داند "ترکیب پذیری" است ، این ایده که برنامه های blockchain مدولار هستند و می توانند مانند LEGO ها به هم بپیوندند. در هفته های پس از راه اندازی غارت ، سایر توسعه دهندگان عناصر ثانویه مختلفی را برای همکاری با آن به این روش "آهنگسازی" کردند: مجموعه ای از جانوران در غارت جهان ، لیستی از سیاه چال ها ، برخی از عناصر بصری و غیره.

اما نتیجه نوعی هیولا فرانکنشتاین بود که کمتر از جمع قسمتهای آن بود. شما می توانید یک قرارداد هوشمند جدید بنویسید که سعی در پیوستن به قطعات با هم دارد ، اما به محض اینکه کسی بخواهد قطعه جدیدی را به پشته اضافه کند ، ممکن است مجبور شوید از آن استفاده کنید.

هوفمن گفت: "واقعاً ، واقعاً دشوار است که یک دسته از قطعات چیزی را که قرار است مربوط به یکدیگر باشد ، مربوط به یکدیگر باشد - و همچنین برای قطعات آینده که نیاز به اتصال دارند ، باز باشد.""ضد آینده بودن به نوعی دشوار است."

سه ، در حالی که بیشتر مورد توجه NFT ها در طی چند ماه گذشته روی خراب کردن قیمت ها بوده است ، هافمن گفت که یکی از بزرگترین دلایلی که پروژه های Web3 اخیراً پیشرفت زیادی نمی کند ، استفاده از اتریوم گران است. هزینه های معامله به طور معمول 10 دلار یا بیشتر برای انجام یک اقدام واحد انجام می شود و پروژه ها را برای هر کسی غیر از افراد ثروتمند غنی غیرقابل دسترسی می کند.

هوفمن گفت: "به همین دلیل ، من فکر می کنم موارد کاملاً مورد استفاده وجود دارد - من حتی می گویم اکثر موارد استفاده - که در دسترس نیستند."وی گفت: "در شرایط عادی ، شما در مورد 10 دلار و حتی 100 دلار برای انجام معامله صحبت می کنید.… قیمت ممنوع است. "

هیچ کس پیشنهاد نکرده است که توسعه دهندگان به ویژه به ترک کد نزدیک شده اند

تمام آنچه گفته شد ، هافمن به این فناوری بسیار علاقه مند است. او گفت که ساخت فیلم ها نیز گران است-به یاد می آورد که زمانی که به عنوان یک نوجوان جوان ، کتابی در مورد فیلم سازی خریداری کرد و یاد گرفت که او انتظار می رود 50،000 دلار برای یک دوربین فیلمبرداری در سطح ورودی با هم جمع کند. امروزه هر تلفن هوشمند دارای یک دوربین کاملاً توانمند است. آن مانع ورود ناپدید شده است.

و او هنوز ویژگی های اساسی NFTS را دوست دارد: این واقعیت که آنها یک قطعه از داده ها را نشان می دهند که خارج از یک برنامه است. این واقعیت که داده ها دارای یک مالک تأیید شده هستند. این واقعیت که داده ها را می توان به یک مالک تأیید شده دیگر منتقل کرد.

وی گفت: "اینها وارونهای بسیار بزرگی از نحوه کار بیشتر اینترنت در حال حاضر هستند."وی گفت: "حذف قسمت ارزش از آن به طور کلی ، فقط به این فکر کنید که به معنای مالک بودن داده ها چیست و می توانید ثابت کنید که شما صاحب داده ها هستید. آنچه این امکان را فراهم می کند ، فقط به عنوان یک فناوری بدوی ، بسیار جالب است. این چیزی نیست که در حال حاضر وجود دارد. "

یکی از پروژه ها هوفمن در حال کار بر روی ، فساد ، تلاش برای ساختن این خصوصیات است. این یک بازی نقش آفرینی است که کاملاً در blockchain اتفاق می افتد-حتی یک وب سایت هم ندارد-با دارندگان NFT های مربوطه که با تعامل با ربات های Discord بازی می کنند. از جمله ویژگی های عجیب و غریب تر این بازی ، CPC یا "شخصیت قابل پخش در جامعه" است که اقدامات آنها به جامعه رای داده می شود.

من نمی دانم که آیا فساد - یا غارت - به مخاطبان بیش از چند هزار نفر خواهد رسید.(Hofmann تخمین می زند که غارت حدود 200 توسعه دهنده در حال حاضر در برخی از ظرفیت ها درگیر است.)

اما من از این میزان که توسعه دهندگان مانند او به کار خود ادامه می دهند تا چیزی را از NFT و خواص عجیب آن بسازند ، تأثیر می گذارم. هیچ کس که امروز با او صحبت نکردم نشان نداد که توسعه دهندگان به ویژه به شکستن کد نزدیک شده اند - فقط این که همه اینها به اندازه کافی جالب است که بتوانند روی آن کار کنند.

هافمن گفت ، یک سال از این پس ، احتمالاً داستان های مربوط به غارت در جهان و شاید اولین بازی های ویدیویی مربوط به غارت وجود خواهد داشت. و با پیوستن سایر پروژه های CC0 به حوزه عمومی ، آنها به احتمال زیاد با راه های جدید و غافلگیرانه با غارت به هم برخورد می کنند.

هافمن درباره چشم انداز NFT گفت: "این فقط خیلی سریع حرکت می کند.""و خیلی تغییر می کند."

مدرسه ی فارکس...
ما را در سایت مدرسه ی فارکس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ارسلان فرهادی بازدید : 42 تاريخ : چهارشنبه 10 خرداد 1402 ساعت: 21:32